Szerokość Opon Zimowych.... temat na czasie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szerokość Opon Zimowych.... temat na czasie.

    a myslisz, że będą pasowały??

  • #2
    Szerokość Opon Zimowych.... temat na czasie.

    Ja w temacie.

    Są różne opinie... kto ma jakie doświadczenia w tych sprawach ?

    Komentarz

    • borut
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 299

      #3
      najwęższa jaką można założyć na felgę, którą masz
      Powered by VSI PRINS

      Komentarz

      • paf
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3140

        #4
        ja mam doświadczenie takie że od 4 lat zakładam zarówno letnie jak i zimowe 195/65/15 i sobie chwalę - nie ma nadzwyczajnych poślizgów nie odczuwam żadnych problemów. Ale nie mam porównania więc również chętnie poczytam

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          lato 205 zima 195

          Komentarz


          • #6
            Mająć RS'a... lato 225x17 zima 205x16.

            Masa samochodu nie różni się praktycznie od zwykłej 1.8T 150KM mającej fabrycznie 205x16. Na 205-tkach całkiem dobrze jedzie się też zimną na czystych i suchych drogach oraz po sniegu.
            Nie ma też takich szaleństw i ostej jazdy w zakrętach jak latem uzasadniających szersze gumy o niskim profilu... stąd tylko 205.

            Fabie kombi lato i zima 195x50x15...w sniegu nie do zakopania o ile nie zawisną

            Komentarz

            • luky8
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 623

              #7
              z tego co mi wiadomo to im węższa opona tym lepsza przyczepność na śniegu, ze względu na to że mniejsza jest powierzchnia nośna opony i trudniej tym samym o poślizg (nie ma efektu sanek) i ciężar samochodu przekładany jest na glebe na mniejszej powieżchni tym samym docisk samochodu jest większy.
              Zapraszam na www.rebel-tuning.com

              Komentarz

              • nico21
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 2640
                • Volkswagen

                #8
                bezduszny, sorry ale o co ci chodzi zakładajac tego posta :?: Pytasz, a potem sam na to pytanie odpowiadasz. :roll: :?:
                DACAR.team

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez nico21
                  bezduszny, sorry ale o co ci chodzi zakładajac tego posta :?: Pytasz, a potem sam na to pytanie odpowiadasz. :roll: :?:
                  Temat sam wyszedł przy ESP, zamiast tam tobić OT... jest to tutaj.

                  Chodzi o to... aby każdy napisał jakie zakłada i dlaczego. Ja uzasadniłem swoje dycezyje.. może jak ktoś napisze coś innego, uzasadni to merytorycznie to zmienie swoje zdanie i uznam, że robiłem źle.

                  O ile w przypadku O1 nie miałem wątpliwości co do decyzji o tyle w przypadku A8 i kupionych opon nie jestem już tak przekonany do tego czy aż tak dobrze jest to zrobione…

                  Komentarz

                  • jotka
                    Drive
                    • 2006
                    • 66

                    #10
                    Zamieszczone przez nico21
                    bezduszny, sorry ale o co ci chodzi zakładajac tego posta :?: Pytasz, a potem sam na to pytanie odpowiadasz. :roll: :?:
                    posty sobie nastukuje

                    Komentarz

                    • Jabar1975
                      RS
                      • 2006
                      • 3331

                      #11
                      L 225
                      Z 225
                      bo 225 sa duzo latwiej dostepne w wersji zimowej niz np. 205 o odpowiednim profilu na felge 17tke
                      przy nastepnym aucie na 17 beda zalozone zimowe 205
                      nasza droga: www.wpzs.pl

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Lato : 205 na 16
                        Zima : 195 na 15
                        Zamieszczone przez paf
                        199/65/15
                        o 199 nie słyszałem jeszcze :szeroki_usmiech
                        Ale w Twojej A8 to na zimę minimum to 210 :wink:
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • chester121
                          L&K
                          • 2005
                          • 1053

                          #13
                          Zamieszczone przez bezduszny
                          Ja uzasadniłem swoje dycezyje.. może jak ktoś napisze coś innego, uzasadni to merytorycznie to zmienie swoje zdanie i uznam, że robiłem źle.
                          Zastosowanie węższych opon zimowych ma uzasadnienie w postaci faktu, iż węższa opona wywiera większy nacisk jednostkowy na daną powierzchnię, co ułatwia takowej oponie "wgryzanie się" w śnieg lub też błoto pośniegowe, a także ułatwia odprowadzanie wody itd

                          czy to bezduszny cie satysfakcjonuje??
                          czy nadal uwazasz ze szerokie kapcie sa zalecane na zime

                          popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC)

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #14
                            czy to bezduszny cie satysfakcjonuje??
                            czy nadal uwazasz ze szerokie kapcie sa zalecane na zime

                            popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC
                            dwie rzeczy:
                            - ilosc dni zimy w ktorych jezdzimy po kopnym sniegu - tudziez w takiej brei jest niewielka i jazda w tym czasie na oponach o takiej samej szerokosci jak dla letnich nie zmienia zasadniczo poziomu bezpieczenstwa - tym bardziej ze pozostala czesc zimy jezdnie sa mokre lub nawet suche
                            - co do profesjonalistow to trudno sie z nimi porownywac bo nie jezdzimy ani w takich warunkach jak oni, ani z takimi szybkosciami jak oni.

                            Zamieszczone przez chester121
                            czy to bezduszny cie satysfakcjonuje??
                            czy nadal uwazasz ze szerokie kapcie sa zalecane na zime
                            nie zauwazylem aby kolega bezduszny nawolywal do stosowania szerokich kapci zima - za to pisal ze powinny byc: "nie szersze niz letnie - a najlepiej o jeden rozmiar mniejsze"
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              Zamieszczone przez chester121
                              popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC)
                              tylko oni używają innych opon niż w autach cywilnych np opony z kolcami ale te są w polsce zakazane

                              Ja mam letnie 205/50/17
                              zimowe 195/15/65

                              [ Dodano: Wto 17 Paź, 06 22:19 ]
                              Zamieszczone przez chester121
                              popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC)
                              tylko oni używają innych opon niż w autach cywilnych np opony z kolcami ale te są w polsce zakazane

                              Ja mam letnie 205/50/17
                              zimowe 195/15/65 bo mieszkam w górach

                              Komentarz

                              • cieq
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 745
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                U mnie lato 205/55 R16 na alu, 195/65 R15 na stalówkach...
                                www.pinkbike.com

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez chester121
                                  Zastosowanie węższych opon zimowych ma uzasadnienie w postaci faktu, iż węższa opona wywiera większy nacisk jednostkowy na daną powierzchnię, co ułatwia takowej oponie "wgryzanie się" w śnieg lub też błoto pośniegowe
                                  W przypadku błota pośniegowego owszem, w przypadku lodu owszem... naciśk jest ważny. Pozostaje postawić pytanie.... ile tych dni jest w okresie całej zimy ?

                                  W przypadku śniegu kopnego jest wręcz odwrotnie. Próbowałeś jechać rowerem, nawet górskim po głebokim na 15cm śniegu ?

                                  Górskie ratraki mają cholernie szerokie gąsiennice (chyba nie dla szpanu)... aby zmniejszyć nacisk przez zwiększenie powierzchni a przez to zapadanie się w śniegu. Same gąsiennice też mają dość specyficzna konstrukcję.

                                  Opony sportowe w samochodach WRC mają z naszymi oponami ziomowymi po za samym okrągłym kształtem chyba niewiele więcej wspólnego. Ich zywotnośc to raptem kilka setek kilometrów lub mniej.

                                  Co do wąskich opon. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy A8 na oponkach 195 (pomijam napęd quattro). Ciekawe jak szybko wylądował bym w rowie na jakimś zakręcie...

                                  195 mam założne w 2 Fabiach firmowych (1.4 101KM) i spisuja się naprawdę super. Na wschodzie sniegu jest sporo i z praktyki wiem, że do czasu nie zawieszenia ich na podwoziu) jadą bez problemów.

                                  Co do szerokich "kapci".
                                  Widziałem opla corse z letnimi oponami 215. Wyglądał troche śmiesznie...
                                  Założenie zimówek o oczko mniejszych niż letnie... nawet 205 chyba mijało by się z celem przy tej masie auta. Odniesiem do takich zmian powinna moim zdaniem być tu moc silnika, waga pojazdu i rozmiar seryjnych opon zalecanych przez producenta.
                                  Podobnie jak z letnimi tak i z zimowymi nie należy wpadać w skrajności.

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Temat jak najbardziej na czasie. Na lato mam 205/55/16 i na zime do tej pory mialem takie same. I wlasnie, w tym roku jest ich zmiana i chcialem mniejsze tzn 195/60/16 (celowo 16") i tu pojawily sie dwa problemy: cena opony(cut wyzsza) dostepnosc takich opon(niby sa, ale jednak trzeba zamawiac i dlugo czekac) tak wiec pozostalem przy wymierze jaki do te pory mialem.

                                    Co do mniejszej powierzchni styku opony z jezdnia (aby lepiej opona wkopywala sie w snieg) slyszalem teorie, ze zima nalezy napompowac opony o 0,2-0,3 atm wiecej i powinno byc lepiej w tej kwestii.

                                    Jakby w Polsce mozna bylo jezdzic na oponach kolcowanych to zima przez kilka tygodni zalozona bylaby waska kolcowana 17" i po sprawie :twisted:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Mudmo
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 36

                                      #19
                                      Ja i zimówki i letnie mam 195/15/65 i nie narzekam. Na zimówkach zrobiłem dopiero jeden sezon, gdyż octaviankę mam od październjika 05. Mimo wszystko jeździło mi się dobrze.
                                      "Nigdy nie stosuję się do godzin; godziny są zrobione dla człowieka, a nie człowiek dla godzin" Francois Rabelais

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Jakby w Polsce mozna bylo jezdzic na oponach kolcowanych to zima przez kilka tygodni zalozona bylaby waska kolcowana 17" i po sprawie
                                        Co do przepisów drogowych przepis mówi ---zabrania się stosowania metalowych elementów przeciwpoślizgowych na trwale umieszczonych w oponie--- . Kolec nie jest na trwale umieszczony ale tłumacz to niebieskim.... ponadto stosuje się też kolce z tworzyw z zatopionym węglikiem spiekanym i nie mają one nic wspólnego z metalem... ale to też tłumacz niebieskim. Ech...
                                        Trwałość opony okolcowanej przy prawidłowym doborze kolcy cywilnych= trwałości opony zimowej i nic nie wypada przy właściwym stosowaniu opony.

                                        Są też kiepskie aspekty tej opony. Na ubitym śniegu przyczepnośc podobna jak latem na szutrze.... najgorzej sprawują się na gołoledzi tzw. szklance ale i tak o dużo lepiej niż zwykłe zimówki. Hamowanie na asfalnie to już jest horror....

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          bezduszny, Tak doskonale zdaje sobie sprawe, dlatego mowie iz bylby to komplet na kilka tygodni w roku. Czesto jest tak, ze snieg spadnie i lezy sobie dlugo. Do tego sa miejsca gdzie duzo wygodniej jezdziloby sie na takich oponach niz na lancuchach. Do tego takie okolcowane auto zostawiasz, a lancuchy, no coz u nas znikaja nie takie rzeczy z aut.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • cieq
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 745
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            bezduszny, można liczyć kiedyś przy okazji na "jazde próbną" tym 3.3TDI? :diabelski_usmiech
                                            Sorry za OT
                                            www.pinkbike.com

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              no baaa.... :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                co do tematu, to kiedys rzeczywiscie, zalecane byly zimowki najwezsze jakie sie dalo, a teraz juz od jakiegos czasu czytam, ze wcale nie i teraz juz nalezy zakladac ta sama szerokosc co letnie, czyli takie tam typowe pieprzenie (motywowane tym, ze generalnie zwieksza sie moc samochodow i dlatego mozna dawac typowy rozmiar :roll: - tak czytalem).

                                                a na prawde, to trzeba zakladac opony zgodnie z tym do czego beda wykorzystywane, jezeli ktos czesto jezdzi po mocno zasniezonych drogach i bez przerwy musi sie przedzierac przez zaspy zalozy ciensze, jezeli ktos bedzie pomykal np. po wawie, to mimo wszystko jakies specjalne przejmowanie sie szerokoscia jest zbedne, generalnie wezsze sa tansze, wiec to moze pomoc podjac decyzje
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • mariobros
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 551

                                                  #25
                                                  Lato: 205/55/16
                                                  Zima: 195/65/15
                                                  Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                                  Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...